443375 sidevisninger

( 06/12/2012 )

Vi ønsker Jill-Heidi velkommen til Landvind! Hun skal jobbe 50% som førskolelærer og 50% som støttepedagog.

Velkommen til Landvind! ( 06/12/2012 )

Landvind:

"Svak vind som oppstår om natten pga forskjeller i temperatur mellom land og hav. Blåser fra land mot sjøen".

Kilde:Caplex.

Vi ønsker barn og foreldre velkommen til et nytt barnehageår!

På Landvind har vi en herlig barnegruppe med barn i alderen 3-4 år. Personalet på avdelingen dette barnehageåret består av:

Jill-Heidi: 50%støttepedagog/50% førskolelærer.

Joakim: lærling, barne-og ungdomsarbeiderfaget.

Felisiya: assistent.

Grete: 50% assistent.

Marthe: førskolelærer/konstituert pedagoisk leder i 100%-stillling.

Dagsrytme ( 27/08/2012 )

07.00: Barnehagen og avdelingen åpner.

LEK

08.30: Frokost: Dagens barn krysser av kalender, viser fram tegning og forteller om:"Min familie", velger bordsang og bok for lesing. Under måltidene legger vi vekt på: å oppøve økt selvstendighet, å samarbeide, å vente på tur, å snakke sammen, å lytte og å kose oss.

LEK

10.00: Samlingsstund med navnsang, lydering, dagsrytmekort,munnmotorisk trening, sangleker, regler og ellinger. Innholdet vil variere i løpet av barnehageåret, og vil være knyttet opp mot de temaer vi jobber med.  Vi legger vekt på: å lytte, å vente på tur, å følge felles beskjeder, deltakelse og opplevelse. Noen dager har vi samlingsstund om ettermiddagen også.

10.30: Utetid med aktive små og store. Vi ønsker å bruke mye tid på selvstendighetstrening i forbindelse med påkledning.

12.30: Lunsj: Dagens barn velger bordsang og bok.

LEK/HVILING

14.30: Vi samles og spiser frukt.

15.00: Vi går ut eller fortsetter med aktiviteter inne.

16.00: Avdelingen stenger, og de barna som ikke er hentet leker sammen med små og store på Blåsten.

1630: Barnehagen stenger

Takk for at du besøkte